• Opi uutta

Puhejudon peruskurssi

  • Ajankohta: 31.08.2022 - 31.08.2022
  • Koulutuspaikka: verkkokoulutus
  • Kouluttaja: Mika Vesala
  • Ilmoittautuminen päättyy: 21.08.2022
  • Hinta: 110 eur

Tapahtuman kuvaus

Puhe-Judo™ on käytännönläheinen vuorovaikutustoimintamalli tunnepitoisten vuorovaikutus- ja kohtaamistilanteiden ammattimaiseen hallintaan, jota on koulutettu Suomessa jo 20 vuoden ajan tuhansille ammattilaisille. Se tarjoaa tekniikoita tunnekuohussa olevan ihmisen rauhoitteluun vuorovaikutuksen keinoin, ammattilaisen jaksamista ja työhyvinvointia unohtamatta.

 Aika: keskiviikko 31.8.2022 klo 9.00-12.30

Toteutus: verkkokoulutus

Kouluttaja: Mika Vesala (Mielenrauha Oy)

Mika on koulutukseltaan luokanopettaja ja työskennellyt opettajana yli kymmenen vuotta, joista erityisopettajana reilu kahdeksan vuotta. Kolmen vuoden kokemus koulutussuunnittelijana Kotiryhmä-verkosto ry:ssä, suunnitellen heille koulutuskokonaisuuksia joissa haastavat kommunikointitilanteet olivat tärkeä osa koulutuskokonaisuutta.

Mikan pitämien koulutuksien palautteissa kiitellään hänen käytännönläheistä sekä keskustelevaa tyyliä – sekä ymmärrystä eri toimialojen kohtaamiin haastaviin asiakastilanteisiin. Mikan kokemus erityisopettajana on antanut Mikalle myös omaa kokemuspohjaa miten omasta jaksamisesta, asenteesta sekä hyvinvoinnista pidetään huolta haastavassa työympäristössä.

Tavoite:

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle käyttöönsä käytännönläheisiä työkaluja kasvotusten ja puhelimessa tapahtuviin vuorovaikutustilanteisiin, joissa asiakas voi olla pettynyt, turhautunut, kiihtynyt tai jonkin muun voimakkaan tunteen valassa.

Muut hyödyt osallistujalle:
1. Tilanteista aiheutuvan stressin ja kuormituksen vähentäminen sekä palautumisen tehostuminen
2. Tyytyväisemmät asiakkaat neuvonta-, reklamaatio- sekä palvelutilanteissa
3. Palvelutilanteisiin kuluvan ajan tehostuminen

Sisältö:

Puhe-Judo peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten vuorovaikutustilanteiden hallinta -koulutuksen teemat:
- Mistä tekijöistä pettymys tai haastava käytös voi johtua – voiko tekijöihin vaikuttaa?
- Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
- Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa?
- Assertiivisuuden eli oikeanlaisen jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
- Miten asetetaan ammattimaisesti käytökselle tai vaatimuksille rajat?
- Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
- Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitää tietää, jotta tilanne voidaan hallita?
- Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
- Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?
- Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
- Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot
- Tilanteen jälkeen tehtävät toimet – työkyvyn varmistaminen ja palautumisen jouduttaminen

Oikeus muutoksiin pidätetään.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Hämeen kesäyliopiston kanssa.

Lisätietoja: Soili Valtonen
Puh: 044 747 8516
Sähköposti: soili.valtonen@kymenlaakso.fi


#osaamisenkehittäjä

Yhteystiedot

Kotka

Laivurinkatu 7, 48100 Kotka
Puh. 044 747 8501

Kouvola

Hovioikeudenkatu 6, 45100 Kouvola
Puh. 044 747 8501

Muualla verkossa