Asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen

26.9.2018 - 10.10.2018
Verkkokoulutus

Koulutuksen tarkoitus on antaa näkemystä ja käytännön eväitä kaikenlaisten organisaatioiden toiminnan kehittämiseen asiakaslähtöisesti. Se on havaittu todellisuudessa ainoaksi kestäväksi tavaksi kehittää toimintaa ja turvata työpaikat.

Nyt on aika ottaa asiakas kehittämistoiminnan keskiöön!

Aika: ke 26.9., ke 3.10. ja ke 10.10.2018 klo 15-16.30

Kohderyhmä: Koulutus sopii sekä asiantuntijatehtävissä että esimiesasemassa oleville henkilöille.

Kouluttaja: KTM, tietokirjailija Juhani Kauhanen

Kauhanen on hankkinut laajan kokemuksen johtamisesta teollisuudessa ja palvelualoilla keski- ja ylimmän johdon tehtävissä. Hänellä on laaja kontaktipinta elinkeinoelämän yritysten ja muiden organisaatioiden kautta. Hän toimii luennoitsijana useissa korkeakouluissa. Juhani on kirjoittanut lähes kolmekymmentä kirjaa. Hän tuntee hyvin aihealueidensa teorian ja käytännön ja hänen esityksissään on huumoria ja pohdintaa, ei läheskään aina valmiita vastauksia tai toimintamalleja. Esityksissään hän liikkuu tiedemaailman ja työelämän reaalimaailman välimaastossa unohtamatta kumpaakaan.

SISÄLTÖ

Ke 26.9. klo 15 - 16.30 Asiakaslähtöinen ajattelu organisaation toiminnan kehittämisessä
- Organisaation toimintaympäristön luomat kehittämispaineet (Organisaation johtamisen haasteet)
- Asiakasymmärrys (Asiakaskeskeisen työkulttuurin luominen)
- Luovuuden ja innovatiivisuuden kehittäminen
- Kokeilemalla kehittäminen
- Asiakaskeskeinen henkilöstöstrategia
- Toimintaprosessien kehittäminen
- Toimintojen organisointi
- Caset

Ke 3.10. klo 15 - 16.30 Muutosvalmiuden kehittäminen organisaatiossa
- Ulkoiset ja sisäiset muutospaineet
- Prosessinäkökulma muutokseen
- Muutoksen toteuttamiseen vaikuttavat tilannetekijät
- Onnistuneen muutoksen perusta
- Muutostyypit
- Muutosprosessin vaiheet
- Muutosvastarinta ja sen käsittely
- Caset

Ke 10.10. klo 15 - 16.30 Tuottavuuden kehittäminen asiakaslähtöisesti
- Organisaatiokulttuuri
- Johtaminen ja henkilöstöjohtaminen
- Työolosuhteiden ja työtilojen kehittäminen
- Työnteon tehostaminen ja ergonomia
- Työhyvinvointi
- Henkilöstön palkitseminen (aineeton ja taloudellinen)
- Caset

Taustakirjallisuutta:

Ahto-Kahri- Kahri-Mäkinen: Bulkista brändiksi. Docendo. 2016.
Juuti Pauli: Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. PS-kustannus. 2015.
Kauhanen Juhani: Esimies tuottavuuden kehittäjänä. Helsingin seudun kauppakamari. 2018.

Osallistumismaksu 85 €.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Ilmoittautuminen on sitova.
 

 

Ilmoittautumiset kesäyliopistoon 17.9.2018 mennessä.
Lisätietoja: Marjatta Niskanen
Puh: 044 747 8501
Sähköposti: marjatta.niskanen@kymenlaakso.fi

Kurssille ilmoittautuminen

Muistathan, että ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme puolet osallistumismaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä ollenkaan, perimme koko maksun.

Koulutusvahvistus/-peruutus lähetetään sähköpostitse viimeistään viikko ennen ko. koulutuspäivää.

Ilmoittautumislomakkeen lähetä-painiketta klikattuasi saat viestin ”Ilmoittautumisesi on rekisteröity”. Mikäli viestiä ei tule, ilmoittautumisen lähetys on jostain syystä epäonnistunut. Ota tässä tapauksessa yhteyttä toimistoomme.

Rekisteriseloste »

(*) merkityt kentät ovat pakollisia

Henkilötiedot
Yhteystiedot
Tilastotiedot